تحلیل نقش مهارت‌های ارتباطی معلمان در ایجاد روابط مثبت با دانش‌آموزان و تأثیر آن‌ها بر مشارکت در فعالیت‌های ورزشی
کد مقاله : 2003-NCEEA3 (R2)
نویسندگان
ساره شهیدی زندی *
دبیر تربیت بدنی - آموزش و پرورش استان کرمان - ناحیه 2
چکیده مقاله
چکیده
ارتباط مؤثر یکی از ارکان اساسی تعلیم و تربیت است که به‌طور قابل توجهی بر کیفیت روابط بین معلمان و دانش‌آموزان تأثیر می‌گذارد. این روابط نقش حیاتی در ایجاد محیط یادگیری مناسب و تشویق مشارکت در فعالیت‌های فوق‌برنامه، به‌ویژه در ورزش، ایفا می‌کند. مهارت‌های ارتباطی معلمان می‌تواند اعتماد، تعامل و انگیزه را در بین دانش‌آموزان تقویت کند و در نتیجه تمایل آن‌ها را به شرکت در فعالیت‌های مختلف، از جمله ورزش، افزایش دهد. روابط مثبت معلم-دانش‌آموز با گفت‌وگوهای باز، گوش‌دادن فعال و حمایت عاطفی مشخص می‌شود و فضایی را ایجاد می‌کند که در آن دانش‌آموزان احساس ارزشمندی و درک می‌کنند. این مطالعه با هدف بررسی اینکه چگونه مهارت‌های ارتباطی معلمان می‌تواند بر توانایی آن‌ها در برقراری روابط مثبت با دانش‌آموزان تأثیر بگذارد و چطور این روابط به نوبه خود بر تمایل دانش‌آموزان برای مشارکت در فعالیت‌های ورزشی تأثیر می‌گذارد، طراحی شده است. با درک این پویایی، ذینفعان آموزشی می‌توانند استراتژی‌هایی برای ارتقاء مشارکت در فعالیت‌های ورزشی، بهبود نتایج دانش‌آموزان و افزایش سلامت کلی در محیط مدرسه ایجاد کنند.
کلیدواژه ها
ارتباط، روابط، ورزش
وضعیت: پذیرفته شده مشروط برای ارائه به صورت پوستر