کاربست عملی «روایتپژوهی» در موقعیت «عاطفی» مدرسه دخترانه متوسطه اول «ایران» ناحیه چهار استان قم |
کد مقاله : 1955-NCEEA3 (R2) |
نویسندگان |
زهرا علیمرادی *1، معصومه کمالی زاده2 1گروه آموزش معارف اسلامی، دانشگاه فرهنگیان، صندوق پستی 14665889، تهران، ایران 2دانشجومعلم گروه آموزش معارف اسلامی، دانشگاه فرهنگیان، صندوق پستی 14665889، تهران، ایران |
چکیده مقاله |
یکی از چالشهای دانشجومعلمان در اولین تجربه کارورزی، مبحث روایتپژوهی است. پژوهش حاضر، به چگونگی روایتپژوهی در درس کاروزی 1، صرفا در موقعیت عاطفی می پردازد تا ابهامات این درس را به صورت روان و عملی برای افراد تازه کار رفع نماید. در این پژوهش در مرحله اول مشاهده تأملی به صورت گام به گام بیان شد، سپس از طریق روش کدگذاری در تحلیل کیفی دادهها، مسائل مرتبط با «موقعیت عاطفی» در مدرسه «ایران» کشف و اصطیاد شد که شامل موارد زیر است: ۱) چه روشهایی برای بهبود ارتباطات بین همکاران مدرسه وجود دارد؟ 2) چگونه میتوان مدیران مدارس را از اثرات مثبت ارتباطهای سازنده در یادگیری دانشآموزان مطلع ساخت؟ ۳) چه مقرراتی باید برای ارتباطات برونمدرسهای تعریف شود؟ ۴) به چه شیوهای میتوان تعداد کارورزان از رشتههای مختلف را در یک مدرسه افزایش داد؟ 5) چگونه میتوان آگاهی معلمان راهنما را در زمینه کارورزی افزایش داد؟ ۶) چه روشهایی برای آموزش مهارتهای اجتماعی به افراد درونگرای افراطی مؤثر است؟ ۷) نحوه تعامل با دانشآموزان منزوی چگونه باید باشد؟روش پژوهش در جمع آوری داده توصیفی و در تحلیل داده از طریق کدگذاری انجام گرفته است. |
کلیدواژه ها |
کاروزی، مشاهده تأملی، استنباط، آموزش روایتپژوهی، کدگذاری. |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |