تأثیر نماز و تربیت دینی بر رفتارهای اجتماعی و همبستگی اجتماعی دانش‌آموزان
کد مقاله : 1638-NCEEA3 (R1)
نویسندگان
، منصوره بهرامیان1، نازنین جهانگیری *2
1مددکار
2دبیر علوم اجتماعی اموزش و پرورش
چکیده مقاله
این مقاله به بررسی تأثیر نماز و تربیت دینی بر رفتارهای اجتماعی و همبستگی اجتماعی دانش‌آموزان می‌پردازد. نماز به عنوان یک فعالیت عبادی و تربیت دینی به عنوان مجموعه‌ای از آموزش‌ها و پرورش‌های دینی می‌توانند نقش مهمی در شکل‌دهی به رفتارهای اجتماعی دانش‌آموزان ایفا کنند. در این مطالعه، تأثیرات نماز و تربیت دینی بر رفتارهای اجتماعی مثبت مانند همکاری، احترام متقابل، و تحمل‌پذیری مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج نشان می‌دهد که اقامه نماز و آموزش‌های دینی می‌توانند به تقویت همبستگی اجتماعی و ایجاد روحیه همیاری در میان دانش‌آموزان منجر شوند. همچنین، بررسی‌ها نشان می‌دهد که دانش‌آموزانی که به‌طور منظم نماز می‌خوانند و تربیت دینی مناسبی دریافت می‌کنند، در مقایسه با دیگر دانش‌آموزان، رفتارهای اجتماعی مثبت‌تری از خود نشان می‌دهند.
این مقاله به ارائه راهکارهایی برای تقویت تربیت دینی در مدارس به منظور بهبود رفتارهای اجتماعی دانش‌آموزان می‌پردازد و پیشنهادهایی برای برنامه‌های تربیتی و آموزشی ارائه می‌دهد که می‌تواند به تقویت همبستگی اجتماعی و ایجاد محیط‌های آموزشی مثبت‌تر کمک کند.
کلیدواژه ها
نماز، تربیت دینی، رفتارهای اجتماعی، همبستگی اجتماعی، دانش‌آموزان
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر