مرور سیستماتیک مطالعات حوزه نقش هوش هیجانی در بهبود روابط اجتماعی دانش آموزان
کد مقاله : 1406-NCEEA3 (R3)
نویسندگان
مطهره توکلی *1، فاطمه شاره2، طیبه ملکان2
1اموزگار
2آموزگار
چکیده مقاله
در مقاله حاضر با روش کیفی توصیفی به مطالعه پیرامون هوش هیجانی و پیشرفت تحصیلی در دان آموزان به صورت مطالعه کتابخانه ای و مرور سیستماتیک پرداختیم. طبق مطالعه و مرور انجام شده دریافتیم هوش هیجانی به عنوان توانایی شناخت، درک و مدیریت احساسات خود و دیگران تعریف می‌شود و نقش مهمی در زندگی تحصیلی و شخصی دانش آموزان و همچنین بهبود روابط اجتماعی دانش‌آموزان دارد. این مقاله به بررسی سیستماتیک تحقیقات انجام شده در زمینه تأثیر هوش هیجانی بر روابط اجتماعی دانش‌آموزان می‌پردازد. مطالعات نشان می‌دهد که دانش‌آموزانی که هوش هیجانی بالاتری دارند، قادر به برقراری روابط اجتماعی بهتر و تعاملات مثبت‌تری با همکلاسی‌ها و معلمان خود هستند. از طریق برنامه‌های آموزشی ویژه و تمرین‌های گروهی، می‌توان به تقویت هوش هیجانی و بهبود روابط اجتماعی دانش‌آموزان کمک کرد. نتایج این پژوهش نشان می‌دهد که توجه به هوش هیجانی می‌تواند به بهبود رفتارهای اجتماعی و موفقیت تحصیلی دانش‌آموزان کمک کند.
کلیدواژه ها
هوش هیجانی، روابط اجتماعی، مهارت های اجتماعی.
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر